czwartek, 2 stycznia 2014

podsumowanie wydawnicze (XII)


W 2013 roku naprawdę dużo się działo na rynku wydawniczym i już wiem, że będę cierpiał podczas tworzenia podsumowania całego roku. Jednak grudzień okazał się miesiącem, w którym ilość nowości zdecydowanie spadła. Wśród nich udało mi się wyłowić kilka ciekawostek, a przy okazji pozwoliłem sobie na małe uzupełnienie listopadowej listy.

Co ciekawego pojawiło się w grudniu?

(18.11.13): The Echelon Effect - Atlantic to pierwsza część większej opowieści, którą niespiesznie wplata w rzeczywistość David Walters wspomagany przez grono muzycznych przyjaciół. Tym razem w tle pojawił się m.in. znany z God Is An Astronaut Torsten Kinsella, który użyczył TEE próbki swojego głosu. To ciekawa, delikatna i trochę niespokojna płyta, którą warto przyswoić.


  
(18.11.13): Nils Frahm - Spaces to zapis eterycznych, ciekawych, hipnotycznych, ale i momentami potężnych wykonań twórczości Nilsa zebranych z koncertów, które miał okazję zagrać w ostatnim czasie. Oprócz utworów doskonale znanych na krążku pojawiły się też nowe aranżacje i koncertowe improwizacje. Intrygująca ciekawostka na rynku wydawniczym.



(04.12.13): Behemoth - Blow Your Trumpets Gabriel to EPka, która trzyma solidny poziom, z pewnością wpadnie w ucho wszystkim sympatykom mocnego grania, ale mimo wysokiej poprawności i niewątpliwej jakości, niewiele w tym materiale elementów, które mogą zaskoczyć i połechtać czarną duszę. 


(09.12.13): Lao Che - Koncerty w Trójce vol. 10 - to zapis koncertu jaki grupa Lao Che dała w Muzycznym Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. A. Osieckiej 27.10.13. Nie trzeba przekonywać, że specyficzny klimat trójkowego studia nadaje muzyce niesamowitego wyrazu i klimatu, wystarczy sięgnąć pamięcią np. do występu Republiki. Do tego jeszcze doświadczamy Spiętego i kolegów w najwyższej możliwej formie - rewelacja.


(20.12.13): fleshworld - like we're all equal again to jedno z ciekawszych wydawnictw na polskim rynku inteligentnego, mocnego grania, w którym pojawia się dużo ciekawych, muzycznych rozwiązań, odpowiednia ilość środków i akcentów, gdzie równocześnie pojawia się bardziej intensywne uderzenie w miejscach, które tego potrzebują.